Back-to-Paris.reismee.nl

Dag 1 in Parijs

Bonsoir ,

Wat is nu romantischer dan de feestdagen beginnen metkerstshoppen in Parijs? Het kan bijna niet mooier: slenteren langs de prachtig versierde Avenue des Champs-Élysées, geanimeerde kerstdecors bewonderen in de etalages van onder meer Galeries Lafayette en kerstmarkten bezoeken in de stadswijken La Défense en Montparnasse. Een bezoek aan Parijs is de ultieme start van onze kerst en nieuwjaar.

We laten de alledaagse beslommeringen eventjes achter ons en vertrokken voor een weekje terug naar Parijs . Deze keer om er de feestdagen door te brengen . We namen de Thalys in Brussel –Zuid en spoorden in een 1.50 u richting naar Gare du Nord. Simpel toch? We gingen te voet van het Gare de Nord naar ons Hostel in de rue Pajol . Dit pas nieuwe hostel ( 2013 ) wilden we immers eens uit proberen . Zeer recent hostel , het is er heel netjes en veilig met keycards deuren , Het grootste pluspunt over Pajol is dat het gloednieuw is en up-to-date . Na wat opgefrist te hebben gingen we te voet naar de Gallerie de lafayette en Eglise de la Trinité . Galeries LaFayette moet je gezien hebben als je tijdens de kerstperiode in Parijs bent! Dit luxe warenhuis in een prachtig gebouw is zo mooi afgewerkt met kerstdecoratie, dat je het niet mag missen. De zes verdiepingen hoge kerstboom deed ons verbazen . Echt een aanrader om een bezoek aan Parijs te starten. Nadien gingen we via de Place Vendôme naar een eethuisje die goed gekend is bij de locals “Le petit Vendôme “ Klein maar super gezellig . Na een lekker “plat” was het tijd om nog wat verder te wandelen richting het Louvre . We passeren langs het gekende café La Paix en Place Vendôme . Door de Jardin des Tuileries kwamen we aan de pyramide du Louvre. die hier ‘s avonds sfeervol is verlicht . Na wat foto’s en nog iets gedronken te hebben in het ( achteraf gezien ) veel te dure café Marly keerden we terug via de jardin des Tuileries naar de metro La Madeleine die ons binnen 15 min terug bracht naar het Hostel . Nu was het naderhand toch tijd om onder de wol te kruipen. Onze eerste dag zat er op .

Bonsoir mes amis