Back-to-Paris.reismee.nl

Dag 6 in Parijs

Dag 6 : Donderdag 1 januari 2015

Aan iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst , wij ontwaakten al rond de klok van 8.00u en dit op 1 januari 2015 . We gingen lekker ontbijten en wensten aan iedereen onze beste wensen. Dus , gisteren hebben we toch nog ergens kunnen eten.Namelijk bij “Comme chez Mama “ van de Belgische kok Wim Van Gorp . Daarna zijn we niet op de Champs-Élysées geweest maar wel op trappen van de Sacré Coeur en hadden een ongelooflijk uitzicht over de lichtstad . Een van onze beste “oudejaarsavonden “ in jaren , gewoon met één flesje cava en 2 plastieken bekers en veel ambiance . Meer moest dat niet zijn .Deze voormiddag zijn we dan gaan zien naar “Le Grand Parade de Paris “ . Een feestelijke parade om het nieuwe jaar in te luiden. Op het gedeelte tussen de place de la Concorde en het metrostation Champs-Elysées Clemenceau (dat dan autovrij is) wordt een circusparade gehouden. Vanaf 11.30u kwamen er praalwagens met jongleurs, dansers en muzikanten langs uit verschillende circussen, waaronder Bouglione en Pinder. Ook zagen we veel fanfares , een stoet van oude wagens en heel wat dieren sloten de parade af . Daarna zijn we naar Publicis Drugstore Brasserie gaan eten op deze mooie nieuwjaarsdag . Met mooi zicht op de Arc de Triomphe . Nog wat rond gekeuveld op de Av des Champs –Elysées en dan richting Trocadéro gewandeld tot bij de Eiffel toren. Daarna toch nog eens de schaatsen aangebonden in Grand Palais . Zalig om deze eerste dag van het nieuwe jaar af te sluiten . Zo onze vakantie zit er bijna op .