Back-to-Paris.reismee.nl

Dag 2 in parijs

Dag 2 : Zondag 28 december 2014

Vandaag was Les Marais en ll’ de la sité aan de beurt. Dit was een buurt die we, niet of nauwelijks hadden bezocht bij de vorige bezoeken aan Parijs. Le Marais is volgens de meeste mensen de levendigste wijk van Parijs . Ook wel de meest trendy wijk , nergens vind je zoveel mooie straatjes en winkeltjes als hier in Le Marais. En met de Place des Vosges als een der mooiste pleinen van Europa is hier zoveel te doen dat je eigenlijk deze wijk niet uit moet . Tot slot horen er ook nog de twee eilanden in de Seine bij het 4e arrondissement: 'Ile de la Cité' en 'Ile St. Louis’. Hier tref je de welbekende Notre Dame aan . Een bezoek meer dan waard .De wandeling door Les Marais begon aan Place de Bastille naar de Place Vosges , bezochten ook de Eglise Saint Paul dan door naar het Carnavalet Museum om iets later heel onverwacht in een tentoonstelling te belanden van gebruikte materialen. Even een rustpauze ingelast om iets klein te nuttige ( restaurant chinon ) om van daar de Église Saint-Merri en de Saint-Jacques tower ( een roomse-katholieke kerk ) te bezoeken . Iets verder kwamen we aan de City Hall met de Bibliothèque de l'hôtel de ville de Paris . Indrukwekkend voor een bezoek . Iets over de middag liepen we de Pont – d’Arcole over naar het ‘LL de la Cité om het eiland aan de Pont de l'Archevêché het eiland teug te verlaten . We hadden een goede tip gekregen om in Chez Gladines te gaan eten . Oh zo lekker en niet duur . Om 15.00u zijn we dan begonnen aan onze wandeling naar het ‘LL de la cité . Dit kleine bootvormige eiland in de Seine is zo volgestouwd met bezienswaardigheden dat je er gemakkelijk een hele dag kunt doorbrengen. De Notre-Dame is daarvan wellicht de meest bekende.Alle toeristen die naar Parijs komen willen de Notre-Dame gezien hebben, en dat is helemaal terecht. Verder op de Boulevard du Palais ligt ook de Conciergerie (eerst koninklijk paleis, daarna gevangenis ) en daarnaast vind je het imposante Palais de Justice . . Wat verder de Place Louis Lépine, waar elke dag een schilderachtige bloemenmarkt plaatsheeft. We waren bijna aan het eind van de wandeling toen we besloten om ons bezoek af te ronden aan het schattige, traanvormige parkje Square du Vert-Galant . Hier rusten we wat uit om de avond te zien vallen over Parijs …schitterend .Zo ,met nog een snelle hap sloten we onze tweede dag af , het was intussen tijd om huiswaarts te keren , toch nog eens opde mooiste boulevard gewandeld en dit was echt de moeite. Wonder mooi !!!

Bonsoir mes amis